reklama

Príroda si nevyberá...

Po nedeľnom obede mi k úplnej spokojnosti chýbalo už sa len napiť. Zaliať tie maškrty,ktoré ťažko liezli mojím pahltným krkom. Posledný možný dúšok som videla vo fľaši dúfajúc,že bude môj. Smäd akosi prirýchlo pominul vo chvíli,počas ktorej moja mladšia sestra natriasala fľašou netrpezlivo očakávajúc limonádový vír. Ako dieťa sa s radosťou v očiach dívala na tento úkaz vo fľaši.Pri pohľade na moju zvírenú zálievku som si spomenula tentoraz na iný úkaz...na ten prírodný.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pamätám sa na šokujúce zábery z televíznych správ, v ktorých ničivé tornádo strhávalo so sebou všetko, čo mu ,takpovediac,stálo v ceste.Spomínam si aj na tie drobučké ľudské mravence bezradne utekajúce pred rútiacou sa morskou vlnou. Tsunami v Ázii, tornáda v Amerike a požiare takmer po celom svete.,,Hrozné,ach,tí nešťastníci,,...bedákame, lamentujúc nad tým,čo vidíme na obrazovke.V pohodlí domova zalamujeme rukami a neveriacky krútime hlavami. Súcitime,no isto sa v duchu uisťujeme,že nám sa niečo také prihodiť nemôže. Niečo také nie,no niečo úplne iné celkom áno. Príroda a počasie sa s nami často zahrávajú a striedajú tieto pohromy jednu za druhou. Pritom si škodoradostne vravia:Ej,Slováci ,zase si budete nahovárať,že ste iní...akoby sme na vás mohli zabudnúť.Veruže minule nezabudli ani na nás. V istý horúci letný deň, v deň pred mojou skúškou z obávanej fonetiky,som sa začínala triasť nielen ja,ale aj obloha.Slnku skočili do úsmevu šedé mraky a po chvíli sa spustil dážď. Ten padal na mamine krásne dopestované kvety, ktoré som predtým stihla celkom zbytočne poliať.Z izby sme ďakovali za kvapky,ktoré boli už dlho potrebné pre našu neúrekom vysadenú záhradu. Ležiac na posteli a dívajúc sa na naše neúrekom čisté okenné sklá, začula som,ako nám niečo trepe do okien.Za takmer necelú polhodinu nás obloha zbombardovala množstvom ľadových guličiek veľkosti hrášku. S úžasom a s mobilom v ruke sme sa snažili zachytiť celú situáciu. Hrozné,ach, my nešťastníci...bedákali sme,lamentujúc tentoraz nad tým, čo sme videli pred sebou. V pohodlí domova sme zalamovali rukami a neveriacky sme krútili hlavami. ,,To bol taký silný kamenec,,...oznamujem so stupňujúcim sa napätím v hlase kamarátovi z Bratislavy. ,,Snáď to boli krúpy,néé?,,...rozhorčoval sa.(nič proti BA-čanom :)),,Tak asi jáá dobre viem, čo nám tu padalo,,...odpovedám mu a zdôrazňujem,že ,,všetko je biele ako v zime,,. Ako medvede po prebudení sa zo zlého sna vyšli sme aj my z našej jaskyne a uvideli sme skutočne nečakanú zimu. Ľadové krúpy boli úplne ale úplne všade. Naše vypleštené oči a pred nimi už len holé stebielka kedysi mamkiných krásne dopestovaných kvetov vyčnievajúce zo zeme. Ani náznak jediného lístočka...vzdali sme sa aj uhorkového šalátu a paradajok...Všetko sa po chvíli upokojilo a spolu s dúhou sa na našich neúrekom čistých oknách objavili aj špinavé fľaky. V to poobedie nám zostali len oči pre plač a biely,ľadom pokrytý,pomaly sa roztápajúci dvor.Televízne kamery si prišli natočiť túto absurdnosť,keď sa leto mení na zimu a urobiť z toho mediálny boom. Predsa na Slovensku je niečo také naozaj možné. Zvuky lopát odpratávajúcich napadanú chladivú hmotu v lete...no niečo neskutočné.A súhlasím s názorom reprezentantky našej obce,ktorú sme ešte v ten večer mohli obdivovať v hlavnom TV spravodajstve: ,,Ta take čudo,ja tu ešte ňigda nevidzela.,,S pokojom na duši som teda otvorila okno,tešiac sa,že po chladnej zime prišlo opäť leto a ja sa s pohľadom upretým na topiaci sa ľad môžem nadýchať čerstvého letného vzduchu. A príroda nezabudla ani na nás.

Miroslava Mattová

Miroslava Mattová

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka so zmyslom pre jemnú iróniu...zahĺbená do tajov a krás rodnej slovenčiny a náboženstva :o) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu